Kaarten bestellen en als pakket thuis ontvangen

(en zelf versturen vanaf thuis)


We hebben de meest voorkomende vragen op een rijtje gezet. Als uw antwoord er niet bij staat klik dan op de de link 'informatie' en dan op ‘contact’ bovenaan de pagina en vul het formulier in. Uw vraag komt dan direct bij ons binnen en wordt snel beantwoord.

Welke kaarten bestelt u als pakket?

Wilt u van een kaart meer dan 10 exemplaren bestellen en deze thuis ontvangen zodat u ze zelf verder kunt versturen dan worden deze als pakket verzonden. Bij de meeste kaarten heeft u keuze uit 5 papiersoorten en 8 kleuren enveloppen. Er bestaat ook de mogelijkheid vooraf een drukproef te laten maken om eerst de kwaliteit te beoordelen. 

Wat is de minimale afname?

De minimale afname is 10 stuks en wordt als pakket verstuurd met track & trace code zodat deze altijd traceerbaar is. De kaarten worden in plastic geseald geleverd. U kunt de kaarten dan zelf versturen vanaf thuis.

 

Wat kosten deze kaarten?

De prijs verschilt per formaat, papiersoort en aantal. Op de prijzenpagina kunt u alle prijzen van de formaten, papiersoort en aantallen terug vinden.

Komen er extra kosten bij als ik meerdere kleuren gebruik?

Nee, de kaartprijzen zijn dus voor gedrukte kaarten, dus inclusief alle kleuren en drukwerk. Hoe de kaart eruit ziet heeft geen invloed op de prijs.

Kan ik een kaart met twee verschillende teksten bestellen, dus met tekstwissel?

Ja, dat is mogelijk. Bij iedere kaart onder uw "eigen ontwerpen" staat een groen ++ icoontje. Hiermee kunt u de kaart kopieren zodat u op de tweede kaart een andere tekst kunt plaatsen. Zo kunt u in 1 bestelling 2 verschillende kaarten toevoegen.
Een tekstwissel wordt gebruik voor bij trouwkaarten de dag- en avondgasten apart uit te nodigen of bij de geboortekaartjes een gedeelte met en zonder kraamfeest.

Uit welke papiersoorten kan ik kiezen?

U kunt uit vijf papiersoorten kiezen, nl:
- gebroken wit: stevige papiersoort, buitenzijde in lichte glans
- mat wit: stevige papiersoort, beide zijden mat en spierwit
- hoogglans: stevige papiersoort met buitenzijde in hoogglans
- metallic: luxe dikke papiersoort met zilveren glinstering
- structuur: sjieke papiersoort met structuur (relief), niet geschikt voor kaarten met veel bedrukking

Wat is een drukproef?

Als u van een kaart uiteindelijk meer dan 10 stuks wilt gaan bestellen kunt u vooraf eerst een drukproef laten maken. Een drukproef bestaat uit uw gemaakte kaart gedrukt op één van de vijf papiersoorten en verstuurd in de kleur envelop van uw keuze. In de envelop zit tevens een papierwaaier met samples van de papiersoorten. De eerste drukproef is gratis met code GP263, daarna betaalt u 2,90 (incl verzending).

Hoe kan ik een drukproef bestellen?

Als u een kaartje naar uw zin hebt gevonden klikt u op 'maak deze kaart'. De kaart opent nu in de designtool waar u deze zelf kan bewerken, als u klaar bent kiest u 'bestellen'. Nadat u een account heeft aangemaakt krijgt u 4 opties om te bestellen waaronder dus de optie 'drukproef'. De stappen in het bestelproces volgen zich vanzelf. Uw kaart kunt u terug vinden onder uw account bij 'mijn ontwerpen'.

Hoe lang duurt het voordat ik een drukproef in huis heb?

Als u een drukproef doordeweeks voor 12 uur besteld wordt deze 's middags gedrukt en verzonden en in de regel binnen enkele dagen geleverd. De drukproeven worden vanuit Nederland verstuurd dus vandaar dat hier een paar dagen langer overheen gaat. Dit gaat met de Gewone Brievenbuspost, deze is helaas niet traceerbaar. 

Hoeveel drukproeven kan ik bestellen?

U kunt zoveel drukproeven bestellen als dat u zelf wilt. De eerste kun u gratis bestellen met code GP263.

Kan ik de enveloppen al vooraf ontvangen?

Dat kan zeker, als u de kaart opent in de tool dan kiest u 'bestellen'. U krijgt nu 4 opties om te bestellen waaronder dus de optie 'alleen enveloppen'. In de navigatie in de linkerkolom op de homepagina ziet u onder geboortekaartjes en trouwkaarten 'enveloppen vooraf' staan. U kunt de enveloppen ook bestellen via deze snellink, wel handig als u het formaat duidelijk weet.

Uit welke kleuren envelop kan ik kiezen?

Afhankelijk van het formaat van de kaart zijn er diverse kleuren enveloppen beschikbaar. Op bijgaande pagina (klik hier) ziet u een overzicht van de formaten en de bijbehorende kleuren enveloppen.

Hoe worden de kaarten verzonden?

Alle kaarten en/of enveloppen worden als pakket van maandag t/m vrijdag verzonden en in de regel binnen één tot twee werkdagen geleverd mits voor 12 uur besteld. Voor een pakket dient u een handtekening te zetten voor ontvangst dus verzend het pakket naar een adres waar iemand aanwezig is. Indien er niemand aanwezig is wordt het pakket de volgende werkdag opnieuw aangeboden. Na twee afleverpogingen wordt er een bericht in de bus gedaan waar u het pakket kunt afhalen.

Kan ik het pakket ook zelf volgen via internet?

Dat kan zeker, van ieder pakket dat we versturen wordt er via e-mail een track & trace code verstuurd waarmee u uw pakket kunt volgen. U kunt ons altijd bellen of e-mailen voor de track & trace code van uw pakket, indien deze niet werkt, soms wordt een pakket omgenummerd bij GLS.

Hoe lang duurt het voordat ik het pakket in huis heb?

Alle bestellingen van kaarten en/of enveloppen worden als pakket van maandag t/m vrijdag verzonden met GLS en in de regel binnen één tot twee werkdagen geleverd mits voor 12 uur besteld. Bestelt u in het weekend dan wordt het pakket maandag verzonden en in de regel dinsdag of woensdag geleverd. GLS garandeert dat 95% van alle postzendingen op tijd wordt bezorgd. Deze bezorgtijd is bedoeld als indicatie en niet als garantie.

Kan ik de kaarten en/of enveloppen ook ophalen?

Op verzoek is het mogelijk de bestelling op te halen bij onze drukker in Rotterdam. Bel dan vooraf even.

Hoe kan ik betalen?

U kunt bij ons bij je bestelling betalen met Mister Cash of creditcard. De volgende creditcards worden geaccepteerd: Mastercard en VISA. 

Het betalen lukt niet, wat nu?

Als de betaling van uw bestelling om wat voor reden niet lukt neem dan contact met ons op dan kijken we naar een oplossing.

Hoelang worden mijn ontwerpen bewaard?

Uw ontwerpen worden in principe voor onbeperkte tijd bewaard. U kunt ze zelf verwijderen uit uw account mocht u dat willen. 

Wat als een ontwerp van de site verwijderd wordt en ik deze in 'mijn ontwerpen' heb staan?

Als een ontwerp wordt verwijderd van de website blijven de beelden wel altijd beschikbaar. Dit heeft dus geen effect op de kaarten die u onder uw 'eigen ontwerpen' hebt staan.

Kan ik ook een eigen ontwerp maken?

Dat kan zeker. Klik op de button 'zelf je kaart ontwerpen' en u krijgt een overzicht van de mogelijke formaten die u zelf kunt ontwerpen. Klik op het formaat dat u wenst te maken en u kunt nu van scratch af aan uw eigen kaart maken. U kunt ook gebruik maken uit onze beeldenbank met honderden frames, illustraties en achtergronden. Uiteraard kunt u ook uw eigen foto's uploaden en plaatsen.

Kan ik de kaarten ook per e-mail versturen?

Met Koningkaart stuurt u geen e-cards, maar echte kwaliteitskaarten die bij uw familie, vrienden of collega's op de deurmat vallen.

Waar kan ik terecht met een klacht?

Koningkaart heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan. Heeft u ergens een klacht over? Bel dan met 03-8080582 of mail naar contact@koningkaart.be. Leg duidelijk uit wat uw klacht is en stuur, indien mogelijk, een foto mee. Uw klacht wordt zo snel mogelijk in behandeling genomen en opgelost